Urbinská 180 (mapa)381 01  Český Krumlov

Adresa:

Urbinská 180 (mapa)
381 01  Český Krumlov

Otevírací doba:

zajišťování služby u klientů: každý den od 7 do 19 h

Kancelář služby: pondělí a středa 9:00 – 11:00, jindy po předchozí domluvě.
Nastavení zobrazení písma

Služby ICOS

O nás

Cíle a principy naší Osobní asistence

O nás

Osobní asistence je sociální služba, která umožňuje seniorům i lidem s postižením (od 1 roku věku) žít, co nejvíce běžným způsobem života v přirozeném prostředí (nějčastěji doma). 

Poslání asistence: Přispíváme k plnohodnotnějšímu životu seniorům, dětem i dospělým s postižením tím, že pomáháme při činnostech, které nezvládnou sami. 

Cíle naší Osobní asistence

Společné cíle – zaměřené na všechny klienty

  • Klient může žít do konce svého života důstojně doma a má možnost zapojení do běžného života.
  • Klient zůstává aktivním ​„tvůrcem“ podoby svého života (a podoby služby) podle svých možností a představ.

Cíle zaměřené na klienta – seniora

  • Klient zůstává co nejdéle soběstačný.
  • Klient udržuje stávající kontakty a komunikuje se svým okolím, pokud má zájem.

Cíle zaměřené na klienta – dítě či dospělého se zdravotním postižením

  • Klient rozvíjí své schopnosti a dovednosti k dosažení větší životní samostatnosti.
  • Klient je podporován ve vzdělávacím a pracovním procesu.

Principy služby Osobní asistence

nezávislost a samostatnost klienta

  • pracovník klientovi pomáhá a podporuje ho v jeho činnosti, nečiní však za něj věci, které dokáže klient vlastními silami zvládnout sám
  • pracovník klientovi poskytuje rady a ukazuje různá možná řešení nesnází, konečné řešení je ponecháno na klientovi

individuální přístup

  • každý klient má právo na individuální přístup při poskytování služby, a to dle svých potřeb a požadavků
  • pracovníci komunikují s klientem srozumitelně s ohledem na jeho individuální schopnosti a možnosti

partnerství a spolupráce

  • pracovníci a klienti berou vzájemně v úvahu své přání a potřeby
  • pracovníci jednají na principech rovného partnerství a spolupráce  s klientem služby, jeho rodinnými příslušníky a blízkými osobami

respekt a úcta ke klientovi

  • pracovníci respektují hodnotu a důstojnost každé lidské bytosti bez ohledu na její původ, rasu, postavení, pohlaví, postižení nebo náboženství
  • klient není nikdy vnímán jako objekt poskytované péče, ale jako partner a klient